Uno spunto sul futuro del commercio

Toby Shorin, fondatore di Other Internet, un’organizzazione di ricerca applicata decentralizzata che ha come obiettivo lo studio e la costruzione di tecnologie sociali, ha scritto, nel settembre scorso, un interessante articolo dal titolo “Life after lifestyle” su come vengono costruiti i brand, provando ad ipotizzare cosa dovremmo aspettarci nel futuro.

L’autore sostiene che stiamo lasciando un’era per entrare in una nuova, con nuovi modi di creare culture e subculture e, con essi, nuovi modelli di commercio in un ecosistema – generato dalla globalizzazione – con pochissime barriere all’ingresso nei mercati.

 

“I’ve shown you the model. But I’m also showing you the new questions it opens, and encouraging us all to act from a place of understanding the stakes. For the last decade, it has been hard to imagine a world outside of the cultural production service economy. But we are leaving branded lifestyles behind, and stepping into a new world of belief, faith, and meaning. What types of culture is worth creating? What types of people do we want to become? Whether as founder, stewards, leaders, lurkers, diehards, or members, it is we who will shape and be shaped by these new cultures of belief. The culture is now the product. But it’s a product of us.” – T. Shorin.

 

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